tirsdag 9. juni 2009

Bokhyller

Jeg har alltid ment at et hjem uten bøker er et hjem uten sjel. Min drøm fra jeg var liten var å en dag ha bøker fra gulv til tak, mitt eget lille private bibliotek. Hva skjer? Jo jeg ender opp med å flytte sammen med en mann som ikke leser bøker, som ikke forstår gleden av å ha bokhyller med bøker og som mener hyller med bøker kun samler støv. Oppbevaring av bøker (og jeg har jo til enhver tid mer bøker enn hylleplass) er derfor ofte diskusjonstema i hjemmet og vi har enda ikke blitt enig om hvordan mine bøker skal oppbevares. Gleden var deror stor da jeg kom over denne listen over "15 Coolest Bookshelves".

Hele listen består av svært kreative og spennende bokhyller men disse ble våre favoritter.
Min samboers favoritt var den runde bokhyllen:
Jeg syns den var utrolig tøff og man kan lage sitteplass i hullet på smultringen men rent praktisk sett så vet jeg ikke helt hvor jeg skulle ha plassert den.




Min datters favoritt var denne benken:
Også jeg syns denne var veldig tøff, både stilig og praktisk men det blir vel kun med drømmen.



Min favoritt er trappe-hyllen:
Dette var rett og slett utrolig stilig! Plass til mange, mange, mange bøker. Bøkene er tilgjengelige, de er synlige og dekorative og de tar ikke opp unødig palss, kan det bli bedre? Jeg setter med en gang en slik trappe-hylle opp på ønskelisten, det eneste jeg mangler nå er å flytte til et sted med trapp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar