lørdag 30. mai 2009

Utfordringen 2009

Trondheim Kommune arrangerer Utfordringen for sine ansatte for fjerde år på rad. Målet med Utfordringen er å redusere klimautslipp og bedre egen helse og det gjør man ved å sykle og/eller gå så ofte man kan. Konkurransen varer fra 15. april til 15. oktober, man danner et lag på tre personer som alle registrerer sine gåtte og/eller syklede kilometer på nett. Jo flere kilometer laget har jo flere poeng får man og for hvert poeng får man lodd som er med i trekningen ulike premier. Oppslutningen om konkurransen har blitt større for hvert år og det er ikke bare premier det kjempes om men også heder og ære.




For meg er dette andre året jeg er med. Ikke så mye for å vinne (selv om det hadde vært morsomt å gjøre det bra blant lagene på min enhet) men fordi jeg blir litt ekstra motivert til å komme meg ut på tur og bruke bena til hverdags. I skrivende stund er mitt lag på plass 202 av 609 registrerte lag. Vi var oppe på plass 142 for et par uker siden så jeg må vel gjøre en innsats for å få samlet flere kilometer i tiden fremover. Ut på trilletur med andre ord :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar