fredag 29. mai 2009

Nattvisning av Harry Potter på Akershus Festning

Den 15. Juli kl. 23.00, to dager før filmen har norgespremiere, vil "Harry Potter og Halvblodsprinsen" vises utendørs på Akershus Festning. Dette må være den ultimate opplevelsen for ekte Harry Potter-fans.


Jeg ble aldri bitt av Harry Potter-basillen fordi jeg aldri fikk somlet meg til å lese bøkene da de kom men jeg bor med ei 10 år gammel jente som er helfrelst fan. Nattforestilling utendørs må jo være fantastisk for henne (og jeg vil jo jeg også). Datoen for den ordinære premiæren (17. Juli) har vært markert i kalenderen lenge allerede. Jeg frykter at billettene vil forsvinne raskt når de legges ut for salg, hvor mange billetter de selger vet jeg heller ikke men kanskje jeg gjør et forsøk på å skaffe et par?




Fra http://www.filmweb.no/:


"Stemningsfulle omgivelser: Den 700 år gamle festningen blir for anledningen pyntet i ekte Harry Potter-stil, hvor små og store kan oppleve Potter-universet på en unik måte.

Akershus festning gir den perfekte rammen for visningen:


–Å få vise Harry Potter og Halvblodsprinsen utendørs på Akershus festning er noe vi har drømt om lenge, sier Line Lønning Andresen, markedsdirektør i Sandrew Metronome Norge, som satser på at dette blir den største utendørsvisningen i verden av den nye Potter-filmen."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar