torsdag 28. mai 2009

Twilight - bedre sent enn aldri



Twilight-sagaen har lenge stått på min ønskeliste men det ble aldri til at jeg kjøpte bøkene eller fikk tak i boken på annet vis. Så kom filmen av første boken på kino og plutselig var bøkene å finne godt synlig i alle bokhandlene og jeg bestemte meg for at nå skulle jeg endelig få lest serien. Faktisk var det sambo'n som kjøpte boka til meg og boken ble pent plassert i bokhylla og der ble den stående helt til husets 10-åring så den. "Ååå Mamma, har du den boka! Alle jentene i klassen har lest den og den er bare såååååå bra, jeg bare måååå få lese den." Det var sparket bak som jeg trengte for å sette den først på leselista.

Jeg husker godt da jeg så "En vampyrs bekjennelser" på kino. Etter å ha sett den filmen var jeg bare nødt til å lese boka og deretter resten av vampyrbøkene til Anne Rice. Jeg og bøkene til Anne Rice hadde et ganske langvarig forhold, et like langvarig forhold som jeg tror dagens tenåringer vil få til Twilight-sagaen. denne boken har alt man kan ønske av den vampyrbok; romantikk, lengsel, spenning, gode personskildringer og humor. Stephenie Meyer imponerer når hun klarer å skrive en svært tekkelig historie som samtidig er så gjennomsyret av lengsel, romantikk og begjær. Denne boken likte jeg svært godt og nå har jeg mest lyst til å løpe til nærmeste bokhandel og kjøpe bok nummer to, bare så synd den ikke har kommet i pocketutgave på norsk enda. Jeg kjøper ikke bøkene på engelsk av hensyn til hun som skal lese bøkene etter meg men filmen har jeg kjøpt på DVD og den skal jeg se så snart jeg får tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar