torsdag 30. juli 2009

Coop Änglamark - billige og gode produkter

Jeg skulle ønske alle produktene jeg kjøper og bruker kunne vært miljøvennlige, økologiske og allergivennlige, slik er det dessverre ikke selv om jeg prøver å få det til. Sannheten er at når handlingen skal gjøres er det ofte den økonomiske fornuften som vinner og da taper produktene som er allergi- og miljøvennlige. (Ikke alltid heldigvis, men oftere enn jeg liker å innrømme.)



Det er rett og slett ikke alltid like enkelt å være fornuftig, nettopp derfor ble gleden stor da jeg oppdaget Coop's produktserie Änglamark. De første produktene jeg kjøpte var babyproduktene og disse har jeg forelsket meg helt i! Ekstra bonus er at disse produktene er vesentlig billigere enn de andre merkene som er å få kjøpt. Alle produktene er svanemerket og uten parfyme, konserveringsmidler og fargestoffer. Disse produktene har også vunnet flere tester, f.eks. disse testene fra Grønn Hverdag:

Serien har pleieprodukter til voksne også og disse er også svanermerket og allergi- og miljøvennlige. Både solkremen og deodoranten har blitt kåret best i test. Jeg har også blitt bruker av vaskepulveret i serien.

Änglamark økologisk har jeg ikke stiftet kjennskap til enda men dette er en egen serie med økologiske matvarer. Disse skal jeg nok også kjøpe etterhvert.

Takk til Coop som har gjort det litt enklere og billigere å få tak i produkter som er bra både for oss og miljøet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar