søndag 31. mai 2009

1. pinsedag - gressklipping, fiske og badmington :)

I dag har det vært finvær i Trøndelag og dagen ble derfor brukt utendørs. Selv har jeg klippet plen, noe som var god trim. Dette var dette første gang plenen ble klippet i år så den har vokst seg litt for høy, dessuten foregikk klippingen med en gressklipper av den gode gamle typen:




Badmington og fiske var også blant dagens aktiviteter, morsomt for både liten og stor. Ekstra morsomt var det da det overraskende nok ble fisk på kroken. Det var far sjøl som hadde fiskelykke men da han har fobi mot å ta i fisk (!) ble det min jobb å sløye fisken. Ingen av fiskerne hadde husket å ta med kniv så sløyingen ble gjort med en sløv barnekniv og det anbefaler jeg ikke! Jeg slet med å få jobben gjort men fikk gjort det viktigste der og da mens resten av jobben ble tatt da vi kom hjem.

Hytta (og plenen som jeg ble halvferdig med klippingen av):


Også familiens firbente medlem, Eddie, har hatt en fin dag. Han er en 10 mnd gammel Eurasier. Å få gå fritt, løpe så mye han vil, leke med pinner og være ute en hel dag er paradis for en hund oppvokst i byen. I dag fikk han i tillegg en ny utfordring, han skulle bade i sjøen for første gang. Han kom seg uti til slutt, ble lokket av en snill onkel ute i vannet og pinner, og han var raskt oppe på land igjen. Ble altså bare en rask dukkert i dag men det blir helt sikkert flere bad i løpet av sommeren.


Eddie:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar