tirsdag 9. mars 2010

Amigurumi - heklede kosedyr

Jeg abonnerer på bladet Mamma og ble kjempeinspirert av en artikkel i siste nummer. Artikkelen handlet om Amigurumi, eller heklede kosedyr som vi ville sagt på norsk. Utrolig morsomme, søte og fine små kunstverk som man enkelt kan lage selv.





Dette bildet har jeg hentet fra Facebookgruppen for Amigurumifans, denne nydelige apen er laget av gruppens grunnlegger Maggie Keith:



Mer inspirasjon kan man også hente i Mia Bengtsson's blogg: En kreativ liten blogg

Det er Mia Bengtsson som omtales i artikkelen i Mamma og hun har skrevet to Amigurumibøker på svensk, den andre kommer ut i juni 2010.

Ønsker du å prøve deg? På Mammas hjemmesider har de lagt ut noen oppskrifter.

jeg tror jeg må få frisket opp mine heklekunnskaper snart, for dette må jo prøves!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar